تماس با ما : 02188964065  -  09122235192

اجرای سقف شیروانی؟قیمت + متریال تماس 09122235192

مروری بر روش های اجرای سقف های شیبدار شیروانی:

سقف های شیبدار شیروانی به دلیل تنوع بسیار زیاد،نصب آسان،زمان پایین اجرا،پرت کم مصالح،وزن کم،سازگاری باشرایط اقلیمی برخی مناطق و ظاهری زیبا،در بسیاری از مناطق شهری و روستایی برای پوشش سقف ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند.

اجرای سقف های شیبدار شیروانی به دلیل اقبال عمومی بسیار جذاب بوده و شناخت روش های اجرای آن خالی از لطف نیست؟

اجرای سقف شیروانی

اجرای سقف های شیبدار شیروانی

یکی از اصلی ترین اجزای ساختمان سقف آن می باشد که موجب هویت بخش و زیبایی خانه ها می گردد. عوامل بسیاری مانند میزان باد،باران،برف،رطوبت،موقعیت جغرافیایی،گرما و سرما و نیز نوع کار بری ساختمان،وزن و دیگر مشخصات فنی ساختمان،عواملی هستند که می توانند در تعیین نوع سقف شیبدار ساختمان ها تاثیر گذار باشند.

سقف های شیبدار شیروانی در ایران به چندین روش اجرا می گردد و با توجه به نوع طرح معماری آنها باید زیرسازی سقف های شیبدار شیروانی یک طرفه،دوطرفه،چندطرفه و یا مخروطی به یک شیوه قابل اجرا نیست.

نوع ساختار سقف های شیبدار شیروانی بلکه نوع مصالح پوشش روی سقف ها نیز در روش زیر سازی آن تاثیر گذار خواهد بود و با این تفاصیر در اینجا روال کلی اجرای این نوع سقف ها را بررسی خواهیم نمود؟

مراحل اجرای سقف های شیبدار شیروانی

 زیرسازی سقف های شیبدار شیروانی

جهت اجرای سقف های شیبدار شیروانی. ابتدا باید نشیمنی مناسب جهت قرار گرفتن زیرسازی سقف شیبدار شیروانی ایجاد نمود. برای این منظور دور تا دور فضای مورد نظر را به وسیلیه پروفیل فلزی و یا چوبی یک کلاف ایجاد می نماییم.

این کلاف باید کاملا به وسیلیه اتصالات مناسب به اسکلت سازه متصل باشد تا در اثر نیروهایی جانبی مانند باد از ساختمان جدا نشود,این کلاف با توجه به وسط سقف ارتفاع آن طول دهانه آن و مصالح پوشش روی آن با پروفیل های متفاوتی قابل اجرا می باشد.

مقاطع مورد استفاده آن را مهندسین محاسب تعیین خواهند کرد. پس از ساخت کلاف پیرامونی با توجه به نوع سقف شیبدار شیروانی یک طرفه،دوطرفه،چند طرفه و یا غیره .

ابتدا بلندترین دهنه مورد نیاز سقف را ساخته و در محل مورد نیاز قرار داده می شود. سپس پروفیل های جانبی جهت ایجاد شیب سقف به پروفیل اصلی متصل خواهد شد.این امر تا پایان زیر سازی سقف شیبدار شیروانی ادامه پیدا خواهد کرد. لازم با ذکر است فاصله پروفیل های فرعی سقف های شیبدار شیروانی با توجه به میزان نیروی وارده به سقف طول پروفیل و مصالح پوشش سقف شیروانی متغیر خواد بود که عموما به صورت نقشه های اجرایی قبل از شروع به کار مشخص می گردد.

اجرای سقف شیروانی سفالی

زیرسازی سقف های شیبدار شیروانی

پوشش روی زیر سازی:

پس از پوشش زیر سازی سقف ها پوشش اولیه روی آن را به وسیله مصالح پوشش می توانند از جنس فلزی مانند ساندویچ پنل و یا توری به همراه پشم شیشه و یا چوب و یا مصالح دیگری می باشد.

نکته بسیار مهم در این نوع پوشش ها بر آورد کردن نیازهای مورد نظر می باشد. به عنوان مثال در صورتی که پوشش نهایی سقف شیروانی از جنس ورق های فولادی باشد. باید پوشش روی سازه زیر سازی اجرا گردد

تا بتواند عایق دمایی و رطوبتی را تا حدی ایجاد نماید. یکی از همین مصالح جهت زیر سازی پوشش نهایی چوب osB می باشد که با توجه به همگین بودن آن با مصالحی نظیر شینگل در بسیاری از سقف های شیبدار شیروانی مورد استفاده قرار می گیرد.

اجرای سقف شیروانی در شمال

پوشش های نهایی سقف ویلا

 پس از آماده شدن زیر سازی جهت اجرای پوشش نهایی انجام خواهد گرفت. برخی از این پوشش ها می توان با نوع همپوشانی روی یکدیگر عایق رطوبتی لازم را ایجاد نمایید ولی برخی از آنها نیاز به ایجاد لایه عایق رطوبتی آب بندی با مصالح دیگری هستند.

گروهی از پوشش های سقف های شیبدار شیروانی نیز مانند شیروانی های سفالی،با توجه به ساختار،دارای قطعاتی،تاج بام،لب بندی،کله بام،کتیبه،ناودانی،و غیره هستند که می توانند شرایط عبور آب را در نقاط مختلف سقف فراهم نمایند. بعضی از این نوع پوشش ها به وسیلیه چسب ها،برخی به وسیله میخ و یا حتی پیچ روی سقف ها قرار داده می شوند ‌که در نهایت باید محل اتصال میخ ها و پیچ ها را نیز آب بندی نمود.

 

طراحی و اجرای سقف شیروانی:

سقف های شیروانی انواع بسیار متنوعی دارند و با زاویه شیب مختلفی طراحی و اجرا می گردند.برخی از سقف های شیروانی به صورتی پیاده سازی می شوند که تنها دارای دو دسته شیبدار هستند و برخی دیگر به صورت چند طرفه و کمی پیچیده تر طراحی و اجرا می گردند.

آنچه در طراحی سقف شیروانی و همچنین اجرای آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است،توجه به موقعیت جغرافیایی و همچنین ویژگی های اقلیمی محیط مورد نظر است.هرچه مورد نظر باران خیز تر و مرطوب تر باشد زاویه ی شیب سقف نیز افزایش می یابد تا مانع از نفوذ رطوبت باران و برف به داخل خانه گردد و آنها را به سمت پایین هدایت کند.

امروزه اجرای سقف شیروانی با متریال های متنوعی همچون پوشش های سقفی فلزی،ورق های گالوانیزه،سفال،ورق طرح سفال،ورق ذوزنقه،تایل های پرچین و بام تایل pvc،تایل های سفالی و بسیار متریال های دیگر صورت می گردد و طراحی سقف شیروانی به گونه ای انجام می شود که بهترین نما را برای بنای مورد نظر به ارمغان آورد؟

هزینه سقف شیروانی

طراحی و اجرای سقف شیروانی

هزینه اجرای سقف شیروانی:

هزینه اجرای سقف شیبدار شیروانی بسیار متنوع است و با توجه به مساحت بنای مورد نظر متریال مورد استفاده در اجرای سقف و همچنین طراحی سازه و زوایای معین شده برای قسمت های مختلف آن،برسی و محاسبه می گردد. آنچه در این میان از اهمیت ویژه برخوردار است.

طراحی و اجرای سقف شیروانی توسط گروهی متخصص و حرفه ای شرکت ویلا مدرن می باشد که دارای تجربه ی کافی در این زمینه بوده و با استفاده ی بهینه از مواد و متریال متناسب با محیط منجر به افزایش طول عمر سازه ی مورد نظر شوند و هزینه اجرای سقف شیروانی را به حد عقل برسانید.

برتری سقف شیبدار شیروانی:

سقف های شیبدار شیروانی در مقایسه با سقف های مسطح به مواظب کمتری احتیاج دارند و اجرای آنها از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است .

علاوه بر اینها در برخی از نقاط ممکن است ورق های پوشش به عنوان عایق رطوبت روی سقف های شیبدار شیروانی بتنی یا طاقی ضربی قرار گیرند. در مورد اخیر از ورق های آزبست و سیمانی استفاده نمی شود بلکه از سفال و تایل بتنی هیچ گونه مواد سرطان زا در آنها وجود ندارد استفاده می شود.

از مواد مهم استفاده از ورق های شیروانی،پوشش سقف شیروانی،ویلاهای سقف شیروانی،سالن های ورزشی،سوله و دیگر سطوح سقف شیبدار شیروانی می باشد. با منظور انتخاب مناسب سقف شیبدار شیروانی در  وب سایت پوشش سقف شیبدار شیروانی ویلا مدرن مقالاتی در این ارتباط و توضیحاتی در مورد انواع محصولات مورد استفاده و نحوه نصب آنها داده شده است که در ادامه معرفی اجمالی در ارتباط با این موارد خدمت شما ارائه می شود.

سقف شیبدار شیروانی در مقاله کاربرد پوشش های بام در مورد کار برد سقف شیبدار شیروانی در مکان های مختلف توضیحات تکمیلی داداه شده است و همچنین مزایای استفاده از سقف شیبدار شیروانی برای شما عزیزان لیست شده است که از ذکر آن در این مقاله خوداری می شود. جهت انتخاب مناسب مصالح مورد نیاز جهت اجرای سقف شیبدار شیروانی اطاع از انواع محصولات مورد استفاده در سقف های شیبدار شیروانی،مزایا،معایب،زیبایی ها و محدودیت های زمانی و مکانی آنها یکی از ضروریات است.

بدین منظور در سایت شرکت ویلا مدرن هر یک از مصالح مورد استفاده در سقف های شیبدار شیروانی سقف شیروانی به تفصیل در صفحه مربوطه توضیح داده شده است.

شرکت ویلا مدرن ارائه دهنده محصولات آندولین،آندو ویلا،شینگل،تخته انواع چوب،تاپ تایل،ورق روزر،اکدوتایل،عایق ساختمانی،ورق های پلی کربنات،ساندویچ پنل، تایل دکرا،ورق های گالوانیزه رنگی طرح سفال،ذوزنقه،شادولاین،سینوسی، و تایل های تکی پرچین، روف چین،سامن،بام تایل، و تایل های طرح سنگریزه . جهت اجرا در سقف های شیبدار شیروانی می باشد

طراحی سقف شیبدار

اجرای سازه فلزی و یا چوبی به صورت شیبدار

مراحل اجرای پوشش سقف های شیبدار شیروانی:

 اجرای سازه فلزی و یا چوبی به صورت شیبدار. اجرای زیر سازی با توجه به نوع پوشش. اجرای پوشش مناسب توسط افراد با تجربه  اجرای ناودانی و عایق سقف برای هدایت آب باران و برف.

اجرای پیشانی نما و پوشش دامنه برای جلوگیری از نفوذ گرما و سرما و پرندگان و حیوانات و هدر رفتن انرژی داخل سقف شیبدار ساختمان.

جهت پوشش نصب سقف شیبدار شیروانی
 همیشه جهت نصب بام های شیروانی بر خلاف وزش باد است. نصب همیشه از پایین ترین نقطه سقف در جهت وزش باد که در هر منطقه بر پا یه آمار و تجربیات موجود تعیین می شود انجام می پزیرد.

برای مشاهده توضیحات تکمیلی به همراه تصاویر در ارتباط با نحوه نصب انواع محصولات ارائه شده توسط شرکت ویلا مدرن و آشنایی بشری با نمونه های سقف شیبدار شیروانی به صفحه پروژه های سقف شیبدار شیروانی مراجعه بفرمایید؟

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با متخصصین شرکت ویلا مدرن و از طریق شماره تلفن مستقیم و همراه بخش فروش و یا شماره همراه مدریت   مجموعه تماس حاصل فرمایید.
02188964065 - 09122235192

لینک کوتاه مطلب : bit.ly/villa-roof

Share

مشخصات انتشار مطلب

زمان انتشار: دی 07, 1397

آخرین ویرایش در سه شنبه, 29 مرداد 1398 20:08

مقالات مشابه دیگر

برای ارسال نظر وارد سایت شوید

عضویت در خبرنامه سایت

درباره ما

ویلا مدرن با بیش از 10سال سابقه کاری خود در زمینه ساخت و نصب انواع سقفهای شیب دار خرپا سوله ویلا آلاچیق و سردر آماده هست تا پروژه های شما را پذیرفته و در کمترین زمان و با بهترین کیفت به شما تحویل نماید.

اطلاعات بیشتر icon

آمار بازدید سایت

مشخصات تماس

icon info@villamodern.ir

icon 02188964065

09122235192

09193228150

ساعت پاسخگویی

7*24 پاسخگوی شما عزیزان هستیم